Πρωταρχική σημασία στην αντιμετώπιση της  οσφυαλγίας/ισχιαλγίας είναι οι ασκήσεις σταθεροποίησης και ενδυνάμωσης των μυών του κορμού. Η ακριβής μετάφραση του CORE STABILITY είναι ΣΤΑΘΕΡΟΠΟΙΗΣΗ ΠΥΡΗΝΑ. Λέγοντας πυρήνα εννοούμε το  τμήμα του σώματος που αποτελείται από την κοιλιά, την πλάτη και τη λεκάνη. Σκοπός είναι το ¨χτίσιμο¨ ενός φυσιολογικού νάρθηκα γύρω από την σπονδυλική στήλη έτσι ώστε να είναι καλά σταθεροποιημένη στις διάφορες κινήσεις του σώματος κατά τις διάφορες δραστηριότητες της καθημερινότητάς μας.

Ενδεδειγμένο βοήθημα σε αυτόν τον τρόπο άσκησης είναι η χρήση μεγάλης ελαστικής μπάλας ( SWISSBALL). Οι μπάλες αυτές είναι ευρέως διαδεδομένες στο εμπόριο σε διάφορα μεγέθη. Η επιλογή μεγέθους αφορά το ύψος και το βάρος του ασκούμενου. Πρακτικός κανόνας είναι όταν καθόμαστε στην μπάλα , τα γόνατά μας να βρίσκονται  σε ορθή γωνία.

Οι ασκήσεις με μπάλα σε σχέση με αυτές σε σταθερό επίπεδο υπερτερούν λόγω του ότι ο ασκούμενος πρέπει να ισορροπεί  συνεχώς αυξάνοντας τη δυσκολία τους. Ένας άλλος λόγος είναι ότι οι ασκούμενοι μυς δουλεύουν σε πολλές κατευθύνσεις κατά την προσπάθεια ανάκτησης της ισορροπίας συνεπώς προσομοιώνουν καλύτερα τις κινήσεις της καθημερινότητας (περπάτημα, τρέξιμο, κολύμπι, οδήγηση κ.λ.π. )

Core Stability