Η ισοκίνηση αποτελεί τον πιο «φυσιολογικό» τρόπο μυικής ενδυνάμωσης και είναι ο τύπος άσκησης που εκτελείται σε μια άρθρωση, με σταθερή γωνιακή ταχύτητα εκτέλεσης και σε καθορισμένο εύρος κίνησης.

Κατά την ισοκίνηση δε μας ενδιαφέρει  το μέγεθος της αντίστασης που εφαρμόζεται , αλλά η ταχύτητα εκτέλεσης της κίνησης η οποία είναι προκαθορισμένη απο τον θεράποντα βάση του επιπέδου του ασκούμενου.

Το ισοκινιτικό δυναμόμετρο αυξομειώνει την αντίσταση, ώστε η ταχύτητα εκτέλεσης να παραμένει σταθερή σε όλο το εύρος κίνησης.

Από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα της ισοκίνησης είναι ότι η άσκηση πραγματοποιείται σε αρκετά »αποστειρωμένο» επίπεδο λόγω της δυνατότητας ικανοποιητικής σταθεροποίησης του εξεταζομένου/ασκούμενου ελαχιστοποιόντας έτσι τις όποιες πιθανότητες για τραυματισμό κατά τη διάρκεια της άσκησης αλλά και το γεγονός ότι η ισοκίνηση παρέχει τη δυνατότητα εκτέλεσης εργομετρικών μετρήσεων και αυτό γιατί η αντίσταση είναι σταθερή και προκαθορισμένη.

Ο ασθενής κατά την πρώτη του επαφή με το ισοκινιτικό δυναμόμετρο πραγματοποιεί κάποια »test» με σταθερή αντίσταση κάθε φορά και σε προκαθορισμένο αριθμό επαναλήψεων,ουτοσώστε να μπορέσουμε να μετρήσουμε τη δύναμη,την ταχυδύναμη και την αντοχή του μυός και διάφορα άλλα στοιχεία τα οποία θα είναι πολύ χρήσιμα στην συνέχεια για την κατάρτιση ενός εξατομικευμένου προγράμματος ενδυνάμωσης.

Τα στοιχεία αυτά αποτυπώνονται με αριθμούς και γραφήματα και η δυνατότητα ελέγχου / άσκησης παρέχεται για όλες τις βασικές κινήσεις που γίνονται απο βασικούς μύες όλων των αρθρώσεων (πχ.γονατο, ώμος, ποδοκνημική, αγκώνας κλπ.)

ΙΣΟΚΙΝΗΣΗ